Togart

Togtype (tallet angiver vægten i ton):
Bn kan være  Bn, Bn-i, Bn-o eller Bn-oi

EA 200: EA – Bn – Bn – Bn – Bn – ADns-e
EA 240: EA – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – ADns-e
EA 280: EA – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – ADns-e
EA 320: EA – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – ADns-e

ME benytter ofte en ADns-e i stedet for ABns idet der ikke er mange ABns tilbage
MEo er en af nr 1518-37 med NBO og ZWS
NBO = Nødbremseoverstropning
ZWS = Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung (tysk ITC) – samme system som EG og EA benytter.
ME 200: ME – Bn – Bn – Bn – Bn – ABns
ME 220: MEo – B – B – Bk – ABs
ME 240: ME – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – ABns
ME 275: MEo – B – B – B – Bk – ABs
ME 280: ME – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – ABns
ME 300: ME – B – B – B – B – ABs
ME 320: ME – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – Bn – ABns
ME 330: MEo – B – B – B – B – Bk – ABs
ME 360: ME – B – B – B – B – B – ABs

Tilsvarende kan ses for f.eks. godstog, men da vægten for disse kan variere, angiver tallet den vægt som køreplanen er lagt efter:
MY 600
MY 800
EG 1600
EG 1800


Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *